Garantie & Reparatie

Ervaart u problemen met uw aangekochte horloge? Wat vervelend! Wellicht kunnen we nog iets voor u betekenen. Wij verkopen al onze producten namelijk met garantie en wellicht valt het defect aan uw uurwerk onder onze voorwaarden. Hoe die er in grote lijnen uitzien, zetten we graag even voor u op een rijtje.

Welke garantietermijn hanteren De Horlogemeesters?

De garantietermijn hangt af van de afspraken die wij maakten met de desbetreffende leveranciers/fabrikanten waar wij het horloge inkochten. Bij nieuwe horloges kunt u veelal uitgaan dat de garantietermijn een of twee jaar is. Bij gebruikte horloges hanteren we een standaard garantietermijn van zes maanden.  

Wat moet ik aan aankoopbewijs kunnen tonen aan De Horlogemeesters?

Zolang u nog binnen de garantietermijn van uw horloge zit, bewaar dan de aankoopfactuur van het horloge goed. We kunnen alleen iets voor u betekenen als u de aankoopfactuur aan ons kunt overleggen.

Wanneer kan ik garantie claimen bij De Horlogemeesters?

Alleen bij schades die niet zijn ontstaan door verkeerd gebruik. Vochtschade komt om die reden niet in aanmerking voor garantie. Tenzij blijkt dat een technisch mankement hiervoor de oorzaak is.

Hoe voorkom ik vochtschade?

Ons advies is om nooit te douchen met welk horloge dan ook. Hierbij is kans op condensvorming altijd aanwezig. Vooral omdat douchemiddelen de rubbers, die ervoor zorgen dat het horloge waterdicht is, kunnen aantasten. Zwemmen met een horloge raden we ook af, tenzij je een horloge hebt met een waterresistentie van 200M of hoger.

Ab voluptatibus aliquid qui cum odio.

Waarom kan ik niet rechtstreeks met een merkdealer contact opnemen voor garantie?

Alle garantiegevallen verlopen via ons. Dit komt omdat wij horloges direct inkopen bij fabrikanten of via een tussenpartij. Hierbij gaat het vaak om oudere collecties of horloges die terugkwamen van dealers via consignatie (ex-display). Merkdealers zullen u dus niet verder kunnen helpen.

Hoe zorgen De Horlogemeesters voor reparatie van mijn horloge?

We zijn geen dealer van welk merk dan ook, maar hanteren bij garantie van nieuwe horloges in de meeste gevallen wel dezelfde werkwijze. Over het algemeen repareert een dealer uw horloge niet zelf, maar stuurt deze op naar het servicecenter van het desbetreffende merk. Dat is ook precies wat wij doen. Tenzij we het issue zelf eenvoudig op kunnen lossen. Let op dat wij dit alleen kunnen doen bij nieuwe horloges. Gebruikte horloges gaan voor garantie terug naar onszelf of desbetreffende leveranciers in het geval wij niet eenvoudig zelf kunnen herstellen.

Hoe lang duurt het voor mijn horloge bij garantie weer gerepareerd is?

Garantie welke wij zelf uitvoeren duurt gemiddeld 1-3 weken. Fabrieksservice en service door leveranciers duurt gemiddeld 4-8 weken.

Vallen reparatiekosten door derden onder garantie?

Als u binnen de garantieperiode derden inschakelt voor reparatie worden uw kosten hiervoor niet vergoed. Zoals gezegd voeren uitsluitend servicecenters van fabrikanten reparaties voor De Horlogemeesters uit, tenzij anders overeengekomen bij uw aankoop.

Hoe kan ik mijn garantiegeval aanmelden bij De Horlogemeesters?

Als u gebruik wilt maken van garantie kunt u via onderstaande link een garantie-aanvraagformulier invullen. Na ontvangst nemen we zo spoedig mogelijk contact met u op.

Kwalitatief hoogwaardige (Zwitserse) horloges
“It's time to set yourself apart from the rest”
Evan Slurink - De Horlogemeesters
Evan Slurink
Mark Sniegowicz - De Horlogemeesters
Mark Sniegowicz

Contact? We nemen tijd voor u!

Heeft u een vraag of opmerking? Als u contact met ons opneemt via onderstaand formulier nemen we de tijd voor u!

We gaan veilig en zorgvuldig met uw gegevens om. Meer hierover in onze privacyverklaring »
Een ogenblik geduld…